A kisgyerekek mozgásfejlesztése 4-6 éves kor körül a legfontosabb.
Ha a kisgyerek mozgáskészségeit nem fejlesztjük kellőképpen, a mozgásszegény életmód és egyéb civilizációs ártalmak miatt jelentősen lemaradhat társaitól.
Ha ebben a korban – még ha játékosan is, de – rendszeresen fejlesztjük a mozgásképességét, a koordinációs és egyensúly készségét, akkor ezek a tanult és megszerzett tulajdonságok a későbbi sportágválasztásnál, illetve az egészséges életmód kialakulásánál jelentős előnyt nyújtanak a helyes út megválasztásához.
Már óvodás korban érdemes kihasználni a gyerek mozgásigényét a futásra, mászásra, birkózásra való ráneveléssel, rászoktatással. Ez mindenképpen játékos kell, hogy legyen és elég szórakoztató ahhoz, hogy a gyerek megfelelő motivációt kapjon. Ha ezen mozgások közben még a társas együttlét alapszabályait is szép lassan megtanulja, akkor egyre inkább szocializálódik és a stabil lelki fejlődését is biztosítjuk. Olyan játékokkal vesszük rá a rendszeres sportra, amelyek összetett képzést adnak mozgáskoordinációra, egyensúlyérzékre, térérzékelésre. Ezáltal a hatéves kor körüli sportágválasztásnál már olyan alapokkal rendelkezik, hogy bármelyik sportágra alkalmas. Ügyessége, egészségi állapota és nem utolsósorban a sporthoz való szellemi és lelki beállítottsága alkalmassá teszi, hogy a választott sportágában kimagasló eredményt tudjon elérni és könnyedén haladjon az edzések fokozódó terheléseiben.
Ügyelni kell arra, hogy az életkori sajátosságoknak megfelelően az előképzés (edzés) egyszeri időtartama ne lépje túl a 40-45 percet és ezen belül is csak játékkal, játékos módszerekkel képezzük a gyerekeket. Tudományos eredmények kimutatták, hogy az ebben a korban végzett testedzés hatékony lehet a túlsúlyos gyerekek táplálkozási szokásainak javításában, a gyakran előforduló gyermekkori agresszív viselkedés és szorongás megoldásában. A rendszeres fizikai munka nem csak az elhízás veszélyét csökkenti, hanem növeli a szellemi teljesítőképességet is és még inkább alkalmassá teszi a gyermeket az iskolai tanulmányok megkezdésére.
Az uKIDo ezen képzéseken kívül fontos szerepet játszik a baleset-megelőzés céljából tanított kontrollált esés oktatásában. Ahogy alapszinten megtaníttatjuk gyermekünket úszni, ugyanúgy ajánlott az esés tanítása is ebben a korban azért, hogy az életben előforduló baleseteket minél több eséllyel minél kisebb sérülésekkel ússza meg. Kihasználva a gyerekekben még babakorból meglévő ösztönös védekezési reakciókat, ezek továbbfejlesztésével játékosan lehet tanítani az esésekből előforduló balesetek, sérülések kikerülését és megelőzését.
Az uKIDo megkezdésekor a kisgyerek egy felvételi teszten esik át, amely képet ad állapotáról mint testi és mint lelki mutatók mérésére. Az edzőnek ebből a tesztből kiindulva kell meghatározni az uKIDo-képzés összetételét és az előrehaladás tempóját. Az uKIDót az iskolaérettség koráig érdemes művelni, amikor a kisgyerek elérte azt a testi és szellemi szintet, amikor már ajánlott egy sportágat választani.